Drivkrafts onlineföreläsningar erbjuder musikskapare en praktisk guide till att bygga karriär i dagens dynamiska musiklandskap.
Här är planen för de första två av fyra föreläsningar – från storytelling till digital distribution. Serien ger insikter från erfarna coacher och branschexperter för att hjälpa artister att navigera viktiga områden inom både sitt skapande och sin verksamhet. Föreläsningarna är en del av Drivkraft – Take the lead som är skapat av den danska organisationen Autor i samarbete med Skap (Sverige), Nopa (Norge) och BAM (Nederländerna).
- Måndag 8 december kl. 13.00-15.00: Building a long-term career as an independent artist
- Måndag 15 december kl. 13.00-15.00: Storytelling for artists
Alla föreläsningar är kostnadsfria, på engelska och online via Zoom. Ha gärna kameran på och mikrofonen avstängd. Föreläsningarna gästas av ledande experter från musikbranschen och leds av Cecilia Krill, som ansvarar för alla Drivkraft-sessioner.
Direktlänk till alla föreläsningar
Lösenord: Drivkraft
How to build a long-term career as an independent artist
Måndag 8 december klockan 13.00-15.00
Zoomlänk
Lösen: Drivkraft
Today’s artists are expected to do everything: write, produce, perform, promote, run socials, and sell tickets — all on platforms built for trends, speed, and short-term attention. It leaves little room for artistic depth, and even less for releasing music on your own terms. So how do you balance the artistic and practical sides of a career in music?
Anna Lidell has wrestled with these challenges herself. In response, she founded Sleeve, an online platform designed to support long-term artistic careers. Sleeve is a home for musicians — a spacew ithout algorithms or noise — where you can share your releases, build your audience, and nurture real connections at your own pace. This talk explores how independent artists can protect their creativity, grow sustainably, and build careers that last.
Storytelling for artists
Måndag 15 december klockan 13.00-15.00
Zoomlänk
Lösen: Drivkraft
Author Danni Travn will discuss the role of storytelling in PR and media engagement. A seasoned journalist and author, Travn will share methods for crafting a compelling artist narrative to resonate with audiences and industry stakeholders. This session is designed to help musicians communicate their story authentically across various media.