Skaps medlemmar inbjuds exklusivt att ta del av Drivkrafts onlineföreläsningar. Föreläsningsserien kan ses som en praktisk guide till att skapa en karriär i dagens dynamiska musiklandskap. Från storytelling till digital distribution, ger serien insikter från erfarna coacher och branschexperter för att hjälpa musikskapare att navigera viktiga områden av sitt skapande och sin verksamhet.
Datum:
– Onsdag 11 december 2024, 13.00-15.00: Build your audience with engaging content
– Onsdag 15 januari 2025, 13.00-15.00: Storytelling for artists
– Onsdag 29 january 2025, 13.00-15.00: Making your own release plan
– Onsdag 19 februari 2025, 13.00-15.00: Digital Distribution and playlists
Alla föreläsningar är online via Zoom, helt kostnadsfria och på engelska. Deltagarna uppmuntras att ha kameran på och mikrofonen avstängd. Föreläsningarna är enbart för Skaps medlemmar (ansök om medlemskap här) och leds av Cecilia Krill och andra framstående danska branschexperter.
Build Your Audience with Engaging Content
Ann-Sofie Rokbøl will present a session on Wednesday, December 11, from 1:00 to 3:00 PM (Time zone: GMT+1), focused on using engaging content to attract and retain fans. This workshop covers effective social media use, storytelling, and how to maintain an authentic online presence while promoting music and events. Rokbøl, a musician and digital entrepreneur, combines her experience in content creation and artist support to deliver practical advice on structuring social media strategies. Anmäl dig här!
On Wednesday, January 15, from 1:00 to 3:00 PM (Time zone: GMT+1), Danni Travn will discuss the role of storytelling in PR and media engagement. A seasoned journalist and author, Travn will share methods for crafting a compelling artist narrative to resonate with audiences and industry stakeholders. This session is designed to help musicians communicate their story authentically across various media. Anmäl dig här!
Artist mentor Trine Ulrich will lead a session on Wednesday, January 29, from 1:00 to 3:00 PM (Time zone: GMT+1), guiding participants through the release planning process. She’ll provide a roadmap for organizing promotional activities, concert planning, and social media tactics to maximize the impact of a new release. Ulrich’s expertise lies in helping artists build sustainable careers with customized strategies for each release. Anmäl dig här!
Digital Distribution and Playlists
Henrik Fuglesang will host a talk on Wednesday, February 19, from 1:00 to 3:00 PM (Time zone: GMT+1), addressing the essentials of digital distribution and playlist placements. Fuglesang, a music marketing specialist, will explore streaming platforms, playlist strategies, and the nuances of digital distribution. This session aims to demystify streaming for independent artists, with guidance on platforms like Spotify for Artists and insights into playlisting strategies. Anmäl dig här!
Drivkraft arrangeras av danska Autor i samarbete med Skap (Sverige), Nopa (Norge), och BAM (Nederländerna). Föreläsningarna är en del av Drivkraft – The Releaseplan, en internationell kurs för musikskapare i alla genrer och åldrar och som fokuserar på allt du behöver när du släpper ny musik. Kursen i sin helhet (både online och fysiskt) är för ett begränsat antal deltagare som tidigare har ansökt om en plats. Totalt deltar 40 musikskapare från Danmark, Sverige, Norge, Finland, Färöarna och Nederländerna i kursen. Nu erbjuder vi de digitala föreläsningarna exklusivt till alla Skapmedlemmar.
Foton: svartvita av Jason Rosewell. Övriga pressbilder/privata.